Admire Semangat Mereka Ni

Lama aku perhatikan mereka ini, kenapa agaknya sampai sanggup berpanas, bukannya tak ada kemah boleh  duduk tempat teduh, tapi sanggup tu, bukan sekejap seminit dua.....

Kalau aku,,,, tak tau la boleh tahan atau tak nak duduk lama-lama berpanas macam mereka ni. Aku cuba bayangkan semangat mereka kepada negara tercinta, tentu tak macam generasi yang ada sekarang.

Mereka ni sanggup tunggu berpanas, sampailah idola kesayangan masuk ke kereta dan beredar, iaitu Ayahanda Tun Dr Mahathir semasa program santai di Intitut Latihan Dewan Bandaraya Kuala Lumput.

Bila dapat duduk sembang berborak, akulah manusia yang paling seronok. Apa tidaknya cerita mereka bukan cerita panggung wayang, cerita mereka ni tak der sangkut-sangkut dengan iklan, nak imaginasi pun bukan senang sebab dah lama berlaku, yang wujud hanya dalam fikiran mereka. Bukan senang aku nak copy masuk ke pendrive atau memori kad. Duduk dan dengar dah memadai bila mereka nak bercerita.

Aku salah seorang peminat setia Ayahanda Tun, sampai sekarang tak pernah jemu nak dengar bila tahu beliau akan bagi ucapan. Pada aku, secara individu setiap kali aku dengar apa saja yg beliau kata, secara tak langsung nak bagi tahu bertapa sayangnya beliau pada bangsa Melayu dan umat Islam dan rakyat Malaysia. Kalau tak, tak kan beliau sanggup nak kata Melayu Mudah Lupa. Tapi, dek kerana itulah yang sebenar terjadi, yang mana ada yang payah nak terima. Hakikatnya begitulah. Sampai bila-bila pun Melayu nak kena bagi ingatan.

- angrybird -

Labels:



comment closed

Copyright © Burung Marah.